Μια βόλτα στη βόρεια Χαλκιδική, την Κυριακή απέδωσε καρπούς!!! Και συγκεκριμένα στο χωριό του Ταξιάρχη.
Βρήκα καστανιές και έκοψα κλαδιά για να τα δείξω στα παιδιά την Δευτέρα
Άφησα τα παιδιά να περιεργαστούν τα κλαδιά, τα φύλλα, τον καρπό, και το αγκαθωτό εξωτερικό περίβλημα.
- Είναι φυλλοβόλο ή αειθαλές;
- Το κάστανο είναι φρούτο ή καρπός;
- Που ζει το δέντρο αυτό; Το έχετε δει ποτέ κάπου στην αυλή σας ή σε κάποιο χωρίο;
Δεν το έχουμε δει, μάλλον ζει μακρυά. Συμπλήρωσα εγώ ότι οι καστανιές πρέπει να βρίσκονται σε υψόμετρο πάνω από 250 μέτρα και δεν ευδοκιμούν σε χαμηλότερα υψόμετρα.
- Πότε τρώμε τα κάστανα; Ποια εποχή;
Το φθινόπωρο και το Χειμώνα. Συμπλήρωσα ότι το δέντρο ανθίζει κατά την άνοιξη και τα κάστανα ωριμάζουν από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι τέλη Νοεμβρίου. Εμείς τα τρώμε όλο το Χειμώνα, γιατί τα μαζεύουν και τα πουλάνε σταδιακά στις αγορές.
- Πως παίρνουμε το κάστανο από το δέντρο και το αγκαθωτό περίβλημα;
Το σπάμε με πέτρα. Εγώ συμπλήρωσα ότι το μάζεμα γίνεται με τίναγμα των καρπών του δέντρου και στη συνέχεια γίνεται μάζεμα με το χέρι. Μερικοί στρώνουν δίχτυα για πιο εύκολο μάζεμα. Έπειτα όσα κάστανα δεν έχουν ανοίξει από το αγκαθωτό περίβλημα και φορώντας γάντια τα ανοίγουν με κάποιο εργαλείο.
- Τί χρώμα έχει το κάστανο από έξω;
- Με ποια χρώματα φτιάχνουμε το καφέ χρώμα;
Τα παιδιά δεν γνώριζαν ακριβώς τον συνδυασμό των χρωμάτων που οδηγεί στο καφέ και έκαναν υποθέσεις. Κάθε φορά που έβρισκαν ένα από τα τρία χρώματα, το πρόσθετα σε ένα πιάτο με σκοπό να κάνουμε τη μίξη.
Καταλήξαμε στο μαύρο- κόκκινο και κίτρινο.
Κάναμε τη μίξη,
Και βγάλαμε το χρώμα.
Προβλημάτισα για λίγο τα παιδιά, λέγοντας ότι μπορούμε να φτιάξουμε καφέ χρώμα και από έναν άλλο συνδυασμό, και τους προέτρεψα να συμβουλευθούν τον πίνακα χρωμάτων σχετικά με τη μίξη που είχαμε κάνει σε παλιότερη δραστηριότητα για το πορτοκαλί.
Αφού το κόκκινο και το κίτρινο μας δίνουν ένα άλλο χρώμα, τότε αν αντί για κόκκινο, κίτρινο και μαύρο, βάλουμε πορτοκαλί και μαύρο, ποιο χρώμα θα πάρουμε;
Στο ίδιο πιάτο ξανακάναμε τη μίξη και με τις δύο περιπτώσεις και ανακατέψαμε.
Συμπέρασμα: Και στις δύο περιπτώσεις θα έχουμε το καφέ χρώμα.
Στον πίνακα αναφοράς με τα χρώματα, προσθέσαμε και το καφέ ή καστανό.
Στη συνέχεια μετρήσαμε τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια) με καστανά μάτια και καστανά μαλλιά, και φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου, στον οποίο σημειώσαμε τα αποτελέσματά μας:
Η Ευαγγελία μετράει τα κορίτσια με τα καστανά μάτια |
Και σημειώνει τον αριθμό 6 |
Ο Άγγελος μετράει τα αγόρια με τα καστανά μάτια |
Και σημειώνει τον αριθμό 6 |
Η Μορφούλα μετράει τα κορίτσια με τα καστανά μαλλιά |
Και σημειώνει τον αριθμό 5 |
Και σημειώνει τον αριθμό 4 |
Ο Άγγελος μετράει τα αγόρια με τα καστανά μαλλιά |
2 σχόλια:
πολύ ωραίο το μάθημα!
πολύ ωραίο το μάθημα!
Δημοσίευση σχολίου