Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

ΤΟ ΝΕΡΑΚΙ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΉΣΕΙΣ

Με το παιχνίδι μαθαίνεις καλύτερα!!!

1)Βόλτα στο δάσος και ξαφνική βροχή:

Ξεκινήσαμε για έναν περίπατο στο δάσος, ήταν μια ωραία μέρα και εμείς ήμασταν γεμάτοι χαρά.

 
Καθίσαμε για πικ- νικ. Ανοίξαμε τα φαγητά μας και τα νεράκια μας, και απολαμβάναμε τη φύση.
 

Όταν ξαφνικά ακούσαμε κάτι (βάλαμε ήχο από βροχή που σταδιακά δυνάμωνε). 
Άρχισε να βρέχει και εμείς μαζέψαμε γρήγορα τα πράγματά μας και ανοίξαμε ομπρέλες για να μην βραχούμε. Όσοι δεν είχαν ομπρέλες  έβαλαν κουκούλες, ενώ κάποιο άλλοι κρύφτηκαν κάτω από τα δέντρα.
 

2) Είμαι μια μικρή σταγόνα και προσέχω να μην πέσω από το σύννεφο

Όλα τα παιδιά είναι σταγόνες μέσα σε ένα σύννεφο. Παίζουν, τρέχουν και γελούν και κάνουν ότι τους αρέσει. Όταν ακούγεται ο ήχος της μαράκας στέκονται στο ένα πόδι σαν σε κουτσό και προσπαθούν να κρατήσουν την ισορροπία τους για να μην πέσουν από το σύννεφο.

 










  
Κάποιοι κλέβουν κρατώντας το τραπέζι!!!

Οι σταγονίτσες χάνουν τη ισορροπία τους!!!
  

 


3) Ψιχαλίζει- Βρέχει- έχει Καταιγίδα
Προηγουμένως είχαμε μιλήσει με τα παιδιά για  το πως μπορεί να πέφτουν οι σταγόνες: 
  • Αργά- ψιχαλίζει 
  • Κανονικά- βρέχει
  • Γρήγορα- έχει καταιγίδα
 Αναπαραστήσαμε τις σταγόνες με δύο τρόπους:

α) με τα πόδια: 
  • περπατάμε στις μύτες των ποδιών όταν ψιχαλίζει
  • περπατάμε κανονικά όταν βρέχει
  • χοροπηδάμε όταν έχει καταιγίδα
  



β) με τα χέρια: 
  • χτυπάω το ένα μου δάχτυλο (δείκτης) στην παλάμη του άλλου μου χεριού όταν ψιχαλίζει
  • χτυπάω όλα μου τα δάχτυλα στην παλάμη του άλλου μου χεριού όταν βρέχει
  • χτυπάω παλαμάκια όταν έχει καταιγίδα

 

 

Στο παιχνίδι αυτό το σύνθημα δίνει η Νηπιαγωγός είτε λεκτικά (ψιχαλίζει- βρέχει- καταιγίδα), είτε χρησιμοποιώντας ένα μουσικό όργανο στο οποίο ρυθμίζει την ένταση των χτυπημάτων ανάλογα με την κατάσταση. Στην προκειμένη περίπτωση χτυπούσαμε αργά τη μαράκα (ψιχαλίζει), κανονικά (βρέχει), και γρήγορα (καταιγίδα). 
Γίνεται ιδιαίτερα διασκεδαστικό όταν εναλλάσσουμε γρήγορα την ένταση από την μία κατάσταση στην άλλη και όταν τα συνθήματα δίνονται μπερδεμένα.

4) Μία σταγόνα χορεύει και πηδάει

Είμαστε όλοι όρθιο σε έναν κύκλο χωρίς να πιάνουμε τα χέρια μας. Η Νηπιαγωγός είναι στην μέση του κύκλου και τραγουδάει:
Μία σταγόνα χορεύει και πηδάει
Δύο σταγόνες χορεύουν και πηδάνε
Τρεις σταγόνες χορεύουν και πηδάνε
Τέσσερις........
Πέντε.........
(ο αριθμός εξαρτάται από των αριθμό των παιδιών)
 ..................
Όλες οι σταγόνες χορεύουν και πηδάνε
Όλες οι σταγόνες χορεύουν και πηδάνε
Όλες οι σταγόνες χορεύουν και πηδάνε

Κάθε φορά που λέει η Νηπιαγωγός έναν αριθμό ακουμπά με το χέρι της και ένα παιδί - σταγόνα. Εκείνο τότε πρέπει να αρχίσει να χοροπηδάει. Συνεχίζει με το δεύτερο παιδί, το ακουμπά και αρχίζει να χοροπηδάει και εκείνο. Το τρίτο, το τέταρτο, κ.ο.κ. Στο τέλος τραγουδάμε όλοι μαζί...Όλες οι σταγόνες χορεύουν και πηδάνε....

Σημείωση
Μπορούμε είτε να ακουμπάμε ένα παιδί και μετά το άλλο και το άλλο και... και τα προηγούμενα παιδιά να μην σταματάνε το χοροπηδητό, είτε όταν ακουμπάμε το επόμενο, το προηγούμενο να σταματά. Αυτό διότι πολλές φορές, αν είναι μεγάλος ο αριθμός των παιδιών στην τάξη, τα πρώτα παιδιά να κουράζονται έως ότου φτάσουμε στο τελευταίο.










Δεν υπάρχουν σχόλια: