Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

ΤΟ ΝΕΡΑΚΙ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ: ΛΥΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

Μετά τη δημιουργία του σταυρολέξου, για τον κύκλο του νερού, σειρά είχε η λύση του!!! Για να γίνει αυτό δημιουργήσαμε έναν πίνακα αναφοράς με τις τέσσερις λέξεις που περιείχε το σταυρόλεξο και τις αντίστοιχες κινητές καρτέλες για να μπορούν τα παιδιά να βρουν τα γράμματα στο πληκτρολόγιο.


Η δραστηριότητα αυτή ήταν αποτέλεσε την πρώτη γνωριμία και επαφή των παιδιών στην τάξη με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Πέρα από τους στόχους που αφορούσαν στο θέμα "Ο κύκλος του νερού", με τον οποίο ασχολούμαστε αυτήν την περίοδο, καλύπτει στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος που εντάσσονται στους άξονες:

ΓΛΩΣΣΑ:
  • να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο
  • να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιήσουν στοιχειώδη επιχειρηματολογία
  • να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού λόγου αντιγράφοντας λέξεις που εξυπηρετούν ανάγκες δραστηριοτήτων
  • να συνειδητοποιήσουν την κοινωνική διάσταση του γραπτού λόγου ώστε να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας, ανάπτυξης ιδεών, μεταφοράς πληροφοριών και ως πηγής ευχαρίστησης και απόλαυσης.
  • μέσα από το διάλογο να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας και επικοινωνίας για την επίλυση προβλημάτων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ:
  • να ταυτίσουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση
  • να αναγνωρίσουν τις κάποιες μονάδες του υπολογιστή (πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη)
  • να εντοπίσουν γράμματα στο πληκτρολόγιο
  • να κινήσουν το ποντίκι παρατηρώντας την ταυτόχρονη κίνηση του δείκτη στην οθόνη
  •  να μάθουν το αριστερό κλικ και τη λειτουργία του "σύρε και άσε" (drag & drop)
  • να τοποθετήσουν το δείκτη του ποντικιού σε συγκεκριμένη θέση στην οθόνη
  • να «γράψουν» χρησιμοποιώντας κεφαλαία γράμματα
  • να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων.
Το σταυρόλεξο ήταν ανοιχτό στην οθόνη του υπολογιστή και αφού εξηγήσαμε στα παιδιά τι πρέπει να κάνουν ξεκίνησαν ανά ομάδες των δύο. 
Τα παιδιά έπρεπε να κάνουν κλικ σε κάθε ένα αριθμό του σταυρολέξου. Βλέποντας την εικόνα που άνοιγε (π.χ. σύννεφο), κοιτούσαν τον πίνακα αναφοράς που βρίσκονταν δίπλα από τους και εντόπιζαν την αντίστοιχη εικόνα. Κάτω από τον πίνακα αναφοράς βρίσκονταν οι κινητές καρτέλες, οι οποίες βοηθούσαν τα παιδιά να βρουν την αντίστοιχη λέξη του πίνακα. Έβρισκαν τη λέξη, την τοποθετούσαν κάπου δίπλα τους και ξεκινούσαν να γράφουν τη λέξη εντοπίζοντας τα γράμματα στο πληκτρολόγιο. Στο τέλος πατούσαν το κουμπί ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ, η λέξη έμπαινε στο σταυρόλεξο και η διαδικασία συνεχίζονταν μέχρι να το  λύσει η ομάδα.



 


 


 

 








 

 









 




1 σχόλιο:

Αριάδνη είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΕΛΕΝΗ. ΕΓΩ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ