Για το αποκριάτικο πάρτυ μας αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε κέικ για να φάμε και να κεράσουμε και τα άλλα παιδιά που θα έρχονταν εκείνη την ημέρα στην τάξη μας. Ο ενθουσιασμός τους ήταν πολύ μεγάλος και η συμμετοχή τους στο να φέρουν τα υλικά ακόμη μεγαλύτερη. Όταν ήρθε η μέρα συγκεντρώσαμε όλα τα υλικά σε ένα τραπέζι και τα παρουσιάσαμε σε όλη την τάξη.
Για να ξεκινήσουμε ρώτησα τα παιδιά αν ξέρουν πώς γίνεται ένα κέικ. Τα περισσότερα παιδιά είχαν δει ή είχαν συμμετάσχει στο σπίτι με τη μαμά τους σε μια ανάλογη δραστηριότητα.
Ξεκινήσαμε να βάζουμε τα υλικά με τις ανάλογες ποσότητες που έγραφε η συνταγή.
Για να ξεκινήσουμε ρώτησα τα παιδιά αν ξέρουν πώς γίνεται ένα κέικ. Τα περισσότερα παιδιά είχαν δει ή είχαν συμμετάσχει στο σπίτι με τη μαμά τους σε μια ανάλογη δραστηριότητα.
Ξεκινήσαμε να βάζουμε τα υλικά με τις ανάλογες ποσότητες που έγραφε η συνταγή.
Κάθε φορά που προσθέταμε ένα υλικό το σημειώναμε και στη δική μας συνταγή που γράψαμε στην τάξη.
Και ιδού η συνταγή μας:
Όταν μπήκαν όλα τα υλικά σε ένα μεγάλο μπολ ρώτησα τα παιδιά:
- Τώρα είναι έτοιμο το κέικ;
- θέλει να το ανακατέψουμε.
- θέλει να το χτυπήσουμε με ένα μηχάνημα.
Παρουσίασα λοιπόν στα παιδιά και το μίξερ με το οποίο θα ανακατεύαμε το κέικ μας, και αρχίσαμε να το ανακατεύουμε μέχρι να γίνει μια λεία ζύμη.
- Που θα βάλω τώρα το κέικ; Είναι έτοιμο για το φούρνο;
- Πρέπει να το αδειάσουμε σε μια φόρμα.
Αδειάσαμε τη ζύμη σε δύο μικρές φόρμες "ορθογώνιες παραλληλόγραμμες", όπως είπαν τα παιδιά όταν είδαν το σχήμα τους. Μεταφερθήκαμε στην κουζίνα όπου τα παιδιά παρατήρησαν ότι ο φούρνος ήταν αναμμένος και ζεστός. Είπα στα παιδιά ότι για να ψηθεί το κέικ μας ωραία πρέπει ο φούρνος να είναι ζεστός, γι' αυτό και λίγο πριν τον είχα ανάψει. Αφού τοποθετήσαμε τις φόρμες στον φούρνο ρυθμίσαμε και τη θερμοκρασία, "τη ζέστη που θα είχε" για να ψηθεί σωστά.
Κατά τη διάρκεια του ψησίματος τα παιδιά παρατηρούσαν τα δύο κέικ που ψήνονταν και φούσκωναν.
Και μετά από 45 λεπτά τα κέικ μας ήταν έτοιμα, και η χαρά μας μεγάλη!!!
Σέρβιρα στα παιδιά από ένα κομμάτι και εκείνα απόλαυσαν τις ζαχαροπλαστικές τους ικανότητες.
Μετά το φαγοπότι συζητήσαμε με τα παιδιά για τη συνταγή και τη διαδικασία που ακολουθήσαμε ώστε να φτιάξουμε τα κέικ μας. Σημείωσα σε ένα χαρτί όλα όσα θυμήθηκαν και η κουβέντα κατευθύνθηκε προς την εκτέλεση της συνταγής. Για να γίνει αυτό τα παιδιά ρωτήθηκαν;
- Πώς βάλαμε τα υλικά; Τα κάπου αδειάσαμε και το κέικ μας ήταν έτοιμο;
Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά θυμήθηκαν τι κάναμε και τονίσαμε πως σε μια συνταγή δεν αρκεί να ξέρουμε τα υλικά αλλά και τον τρόπο που θα τα χρησιμοποιήσουμε, τη σειρά τους, το πώς και πόσο θα ψήσουμε.
Έτσι εκτός από τα υλικά, γράψαμε και το "Πως φτιάχνουμε το κέικ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου