Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2011

Η ΔΥΝΑΤΗ ΚΑΙ Η ΣΙΓΑΝΗ (ΧΑΜΗΛΗ) ΦΩΝΗ

Ένα ποίημα- τραγούδι που έγραψα εγώ και αφορά στη δυνατή και στη σιγανή φωνή.

Πολλές φορές με τα παιδιά στο σχολείο παίζουμε διάφορα παιχνίδια που έχουν σχέση με την ένταση της φωνής μας αλλά και την ταχύτητα αντίδρασης. Για παράδειγμα τραγουδάμε ένα τραγούδι και εγώ με το χέρι μου ρυθμίζω την ένταση της φωνής τους. Όταν το σηκώνω  ψηλά σημαίνει ότι τραγουδάμε με τη δυνατή φωνή, ενώ όταν το κατεβάζω χαμηλά τραγουδάμε με τη χαμηλή φωνή (δηλαδή σιγανά). Σε πολλές περιπτώσεις ανεβοκατεβάζω το χέρι μου γρήγορα για να ελέγξω την ταχύτητα αντίδρασης τους. Η όλη διαδικασία αρέσει πολύ στα παιδιά και δείχνουν να το διασκεδάζουν.


Το να μιλάμε χαμηλόφωνα και να μη "τσιρίζουμε" αποτελεί συνήθως έναν από τους πρώτους κανόνες τους οποίους θέτουμε στην τάξη μας. Για να γίνει πιο διασκεδαστική η διαδικασία έγραψα το παρακάτω τραγούδι και το παρουσίασα στα παιδιά ως εξής:
  • Παρομοίασα τη χαμηλή φωνή με ένα αγγελάκι που στέκεται στο αυτί μας και μας εμψυχώνει να μιλάμε με τη δική του φωνή (τη χαμηλή).
  • Παρομοίασα τη δυνατή φωνή με ένα διαβολάκι που στέκεται στο αυτί μας και μας εμψυχώνει να μιλήσουμε δυνατά.
Ρώτησα τα παιδιά:
  • Τελικά εμείς τι θα κάνουμε; 
  • Ποια είναι η "καλή" φωνή;
  • Η δυνατή ή η χαμηλή;
Τα παιδιά γνωρίζοντας ότι στα παραμύθια το αγγελάκι είναι το καλό και θέλει το καλό μας, διάλεξαν τη χαμηλή φωνή, απορρίπτοντας το διαβολάκι με τη δυνατή φωνή που θέλει το κακό μας.


Η ΔΥΝΑΤΗ ΚΑΙ Η ΣΙΓΑΝΗ ΦΩΝΗ

Τη σιγανή φωνή
προσέχω εγώ πολύ,
να μην πολύ- φωνάζω
σιγά να κουβεντιάζω. (2 φορές)

Μα τότε η δυνατή,
αυτή η κακή φωνή
έρχεται στο αυτί μου 
και λέει στη στιγμή. (2 φορές)

Παιδάκια μου καλά
φωνάξτε δυνατά,
φωνάξτε όσο μπορείτε
και ας ξεκουφαθείτε (2 φορές).

Να φύγεις δυνατή
εσύ κακή φωνή,
σιγά εγώ θα μιλάω
θα παίζω, τραγουδάω (2 φορές).


Οι δύο τελευταίοι στίχοι κάθε στροφής επαναλαμβάνονται 2 φορές.

Σημείωση: Επηρεαζόμενη από τα τραγούδια της 28ης έδωσα στο παραπάνω τραγούδι το ρυθμό του τραγουδιού:  Σαν σήμερα παιδιά, οι Ιταλοί με τα φτερά ζητούν απ' την Ελλάδα μας να πάρουν τα κλειδιά.


2 σχόλια:

Μαίρη Mοστάκη είπε...

πολύ μου άρεσε θα το τραγουδήσουμε κι ελπίζω να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα! Εχω ενα απίστευτα βροντόφωνο νήπιο που καφε φορά που μιλάει αλλά μας ξεκουφαίνει του λεω Χρήστο...''σιγαστήρα'' άκομψο απο τωρα θα του λέω φύγε διαβολάκι έλα αγγελάκι....

ΕΛΕΝΗ είπε...

ομορφη η ιδεα σου Ελενη!!Μπραβο!!