Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: ΕΝΑΣ ΛΑΓΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΡΟΤΟ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ


Χρησιμοποιήσαμε τάπες φελλού για το κεφάλι του λαγού, τις οποίες και βάψαμε. Προσθέσαμε τις λεπτομέρειες στο πρόσωπο, μάτια, μύτη, αυτιά, μουστάκια και στο σώμα τα πόδια, στα οποία γράψαμε ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ. Αντί λοιπόν για κάρτα, μετατρέψαμε την κατασκευή αυτή σε κάρτα. Περάσαμε σε ένα ξυλάκι από σουβλάκι τον φελλό, για να μπορεί ο λαγός να μπαινοβγαίνει από το καρότο του!


Δώσαμε στα παιδιά να κόψουν έναν κώνο, τον οποίο συρράψαμε και δώσαμε το σχήμα του καρότου τυλίγοντας τον. Στο κάτω μέρος του αφήσαμε ένα μικρό κενό για να ανεβοκατεβαίνει το ξυλάκι. Προσθέσαμε λεπτομέρειες από γκοφρέ χαρτί για τα φύλλα του καρότου.


 



Ο λαγός μας είναι έτοιμος και μπαινοβγαίνει από το καρότο σαν κούκλα κουκλοθεάτρου.

  




Την ιδέα για την κατασκευή πήραμε από την συνάδελφο του Νηπιαγωγείου Αφύτου Χαλκιδικής, Κατερίνα Βούρδα.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΕΣ ΜΟΛΥΒΟΘΗΚΕΣ

Μια από τις πασχαλινές μας κατασκευές για φέτος ήταν οι μολυβοθήκες πασχαλίτσες από πηλό.


Τα παιδιά έφτιαξαν από πηλό το σχήμα μιας πασχαλίτσας και πριν στεγνώσει ο πηλός έκαναν και τις τρύπες στην ράχη της, έτσι ώστε να την μετατρέψουμε σαν μολυβοθήκη. 


Αφού στέγνωσε ο πηλός, τα παιδιά έβαψαν την πασχαλίτσα τους.



Ζητήσαμε από κάθε παιδί να μας φέρει ένα μολύβι ή μια ξυλομπογιά, και από πάνω τοποθετήσαμε το κοτοπουλάκι από τα αυγά κιντερ που φτιάξαμε τις προηγούμενες ημέρες!








Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ: ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ

 
Μια από τις ιδιότητες του νερού είναι να διαλύει κάποια σώματα ενώ κάποια άλλα δεν τα διαλύει.
Προσεγγίσαμε την έννοια αυτή με ένα τυχαίο γεγονός το οποίο και προκαλέσαμε. Την ώρα της παρεούλας το πρωί έφερα δίπλα μου τον καφέ μου σε ένα γυάλινο ποτήρι. Προκάλεσα την προσοχή των παιδιών πάνω σε αυτόν λέγοντάς τα ότι ξέχασα να βάλλω καφέ μέσα κατά λάθος και από βιασύνη έβαλα μόνο ζάχαρη.
Η ώρα της παρεούλας τελείωσε, ήρθε η ώρα του φαγητού και έπειτα του διαλείμματος. Με την επιστροφή μας από το διάλειμμα ξανά- προκάλεσα την προσοχή των παιδιών στο ποτήρι με την ζάχαρη και το νερό και αφού η ζάχαρη είχε διαλυθεί έδειξα ξαφνιασμένη και έκανα την εξής ερώτηση: Μα που πήγε η ζάχαρη που ήταν μέσα στο ποτήρι;
Τα παιδιά απάντησαν:
  • Την έκλεψε κάποιος
  • Την έφαγε ο ποντικός
  • Εξαφανίστηκε μαγικά
  • Έλιωσε
Με αυτόν τον τρόπο ανιχνεύασαμε τις πρότερες γνώσεις/ εμπειρίες/ ιδέες/ σκέψεις των παιδιών για την διάλυση υλικών από το νερό.

Στόχος: Να γνωρίσουν τα παιδιά την ιδιότητα του νερού σε σχέση με άλλα υλικά (διαλυτότητα)
Υλικά: Γυάλινο ποτήρι, ζάχαρη, αλάτι, πέτρες, ξύλα, άμμος.

Ξεκινήσαμε να δούμε τι θα συμβεί αν ρίξουμε μέσα σε ένα ποτήρι νερό ζάχαρη περιμένοντας μέχρι να διαπιστώσουμε και οι ίδιοι, μιας και οι υποθέσεις ήταν πολλές και διαφορετικές.

 


Ρίξαμε τη ζάχαρη στο ποτήρι με το νερό

 


Η ζάχαρη εξαφανίστηκε, είπαν τα παιδιά.

Και που πήγε ήταν η επόμενη ερώτηση; Δεν υπάρχει πουθενά;
Δοκιμάσαμε μια- δυο γουλιές από το "ζαχαρόνερο" και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν εξαφανίζεται αυτό που λιώνει. Μένει μέσα στο νερό και παίρνει τη γεύση του, μιας και τα παιδιά από τη δοκιμή διαπίστωσαν ότι αυτό το υγρό μέσα στο ποτήρι δεν είναι σαν το νερό, αλλά είναι ένα γλυκό νερό, και αυτό οφείλεται στην ζάχαρη που έλιωσε μέσα του.
 Το νερό διαλύει την ζάχαρη

Στόχος μας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά 
  • ότι το νερό διαλύει κάποια υλικά αλλά δεν τα εξαφανίζει, 
  • ότι υπάρχουν αλλά δεν φαίνονται, 
  • ότι άλλο είναι η διάλυση και άλλο η εξαφάνιση.
Αναφερθήκαμε στην ορολογία: Το νερό διαλύει την ζάχαρη. Και αυτό συνέβη και το πρωί στο ποτήρι με τον καφέ που το αφήσαμε στο διάλειμμα και μετά είδαμε τη ζάχαρη μα λείπει.

Συνεχίσαμε τον πειραματισμό με υλικά και καταλήξαμε σε συμπεράσματα: 

Αλάτι: Το νερό διαλύει το αλάτι

 





Ρύζι: Το νερό δεν διαλύει το ρύζι

 

 


Το νερό δεν διαλύει το ξύλο





Το νερό δεν διαλύει την πέτρα

 

Το νερό δεν διαλύει την άμμο



 Μέσα από την δραστηριότητα τα παιδιά:
  • Κατανοήσαν  ποια υλικά μπορούν να διατηρηθούν ως έχουν μέσα στο νερό και ποια υλικά δεν μπορούν να διατηρηθούν ως έχουν στο νερό.
  • Διέκριναν τα διαλυτά και μη διαλυτά στερεά στο νερό.
  • Γνώρισαν τα υλικά που διαλύονται και αυτά που δεν διαλύονται στο νερό.
Στο τέλος συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με πίνακα διπλής εισόδου:





ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ!!!

 

Την Παρασκευή που μας πέρασε, στις 12 Απριλίου 2013, πραγματοποιήσαμε δεντροφύτευση στο χωριό μας. Ξεκινήσαμε και τα τρία τμήματα του Νηπιαγωγείου μας. Με την βοήθεια μαμάδων και μετά από αρκετούτσικο περπάτημα φτάσαμε σ ένα πολύ όμορφο σημείο όπου σκοπός μας ήταν να το κάνουμε ομορφότερο με τα δέντρα που θα φυτέψουμε.


 

Η κυρία Μάγδα προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου μας

Η Κυρία Κυριακή
Η Κυρία Αφροδίτη του 2ου Νηπιαγωγείου
Και εγώ φυσικά!!!




Εκεί μας περίμενε ο πρόεδρος του χωριού, κ. Κώστας Τάταλας, ο οποίος ήταν και εμπνευστής αυτής της ιδέας. Ήταν ο άνθρωπος που μας προσκάλεσε να συμμετάσχουμε σε αυτή τη δραστηριότητα και εμείς με πολλή χαρά την αποδεχτήκαμε. 
Τον ευχαριστούμε πολύ.



 Μαζί του ήταν και υπάλληλοι του δήμου, οι οποίοι μας βοήθησαν στα διαδικαστικά!!!




Εμείς περιμέναμε για λίγο...
 

 Και όταν όλα ήταν έτοιμα ξεκινήσαμε την δεντροφύτευση!!!


Πόσα μικρά χεράκια δούλεψαν για να φυτεύσουμε τα δέντρα;
Πόσα πολλά χεράκια πότισαν τα δέντρα;

 

 



 

 

 









Και κάθε φορά μετά από ένα φύτεμα τοποθετούσαμε και ένα ξύλο δίπλα για στήριγμα στο δέντρο μας.
 


 

















 

 


 

 
 

 
 
 
 

 




Ελπίζουμε τα δεντράκια μας να μεγαλώσουν και να θυμόμαστε κάθε φορά που θα περνάμε από εκεί, αυτή την όμορφη Παρασκευή που εμείς τα φυτέψαμε!!!