Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΓΛΥΚΑ ΑΠΟ ΦΡΟΥΤΑ- ΓΛΥΚΑ ΤΟΥ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ

 
Μετά από τις διακοπές μας, ασχοληθήκαμε και πάλι με το θέμα "Τα φρούτα στη ζωή μας", ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής που εντάξαμε στις καινοτόμες δράσεις.
Συζητήσαμε με τα παιδιά που και πως χρησιμοποιούμε τα φρούτα όταν θέλουμε να τα φάμε. Με κατάλληλες ερωτήσεις τα παιδιά απάντησαν:
  • τα τρώμε ωμά
  • τα τρώμε καμιά φορά μαγειρεμένα
  • τα κάνουμε γλυκά
  • τα πίνουμε χυμό
Τα περισσότερα παιδιά είχαν εμπειρίες από φρούτα που τα κάνουμε γλυκά και εμείς επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα γλυκά του κουταλιού.
Έφερα από το σπίτι τα εξής γλυκά του κουταλιού:

 ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ


ΣΥΚΟ


ΝΕΡΑΤΖΙ


 ΚΥΔΩΝΙ

ΣΤΑΦΥΛΛΙ

Αρχικά συζητήσαμε για αυτά τα φρούτα, αν τα ξέρουν, αν μπορούν να τα καταλάβουν, ειδικά όσα είναι σε κομματάκια. Έπειτα είδαμε τα χρώματα τους και συζητήσαμε αν είναι ίδια με τα ωμά και μυρίσαμε όλα τα γλυκο- φρουτάκια μας. 
Κάναμε και ταξινόμηση των φρουτο- γλυκών, αυτών που τα κάνουμε γλυκά ολόκληρα, και αυτών που τα κόβουμε σε κομμάτια για να τα κάνουμε γλυκό. Νεράντζι, πορτοκάλι και κυδώνι (που δεν βρήκαν πιο είναι) τα κόβουμε σε κομμάτια. Σταφύλι και σύκο τα κάνουμε γλυκά ολόκληρα.


 

Το κυδώνι, που δεν μπόρεσαν να το βρουν, παρέμεινε ένα μυστήριο μέχρι να το δοκιμάσουν. Για βοήθεια αναφέραμε το αίνιγμά του: Είμαι κίτρινο χνουδάτο και στυφό μα μυρωδάτο, γίνομαι και πιο καλό αν με κάνουμε γλυκό...
Όμως και πάλι δεν μπόρεσαν να το βρουν, γι' αυτό σειρά είχε η δοκιμή... Στρώσαμε στα τραπέζια κουταλάκια και μπολάκια και καθίσαμε να γευτούμε τα γλυκά και να λύσουμε το μυστήριο με το Κυδώνι.


 

Τα παιδιά δοκίμασαν απ 'όα τα γλυκά (εκτός από αυτούς που δεν τους γυάλιζαν το μάτι.... μάλλον θα  προτιμούσαν ένα σοκολατένιο γλυκάκι!!!)




 

 

 

Και εδώ τα αποτελέσματα μας!!!


 Στο τέλος ψηφίσαμε το αγαπημένο μας γλυκό του κουταλιού. Το σταφύλι άρεσε στα περισσότερα παιδιά πιο πολύ απ όλα τα άλλα γλυκά.




Γι' αυτό μάθαμε το τραγούδι Τσιριτρό
 


Καθ' όλη τη διάρκεια που βλέπαμε τα γλυκά, πριν τα δοκιμάσουμε, και συζητούσαμε γι' αυτά είπαμε αινίγματα για τα φρούτα. Αρχικά εξηγήσαμε στα παιδιά (για όσα δεν ήξεραν) ότι το αίνιγμα είναι μια μικρή ιστοριούλα στην οποία ψάχνεις να βρεις μια απάντηση. 
Είπαμε τα εξής αινίγματα:
Είμαι κίτρινο χνουδάτο
και στυφό μα μυρωδάτο.
Γίνομαι και πιο καλό,
αν με κάνετε γλυκό.
                   Τι είναι 
                ΚΥΔΩΝΙ

Στο δρόμο που περπάταγα
μια πέρδικα εμάδαγα.
τα φτερά της έτρωγα,
το κορμί της πέταγα.
                                                                                    Τι είναι
                ΣΤΑΦΥΛΙ


Είπαμε και μερικά άλλα για να βάλουμε στο πνεύμα τα παιδιά. Και φτιάξαμε και τα δικά μας αινίγματα για τα υπόλοιπα 3 φρούτα (σύκο, πορτοκάλι, νεράντζι).

Είναι πορτοκαλί και το τρώμε, 
αν το στύψω θα το πιω
και είναι πολύ υγιεινό.
                          Τι είναι 
                ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ


Είμαι πράσινο μικρό φρουτάκι.
Στο δέντρο είμαι πράσινο
και στο γλυκάκι καφέ.
                               Τι είναι 
                               ΣΥΚΟ

Δεν είμαι πορτοκάλι
ούτε και μανταρίνι.
Είμαι στην οικογένειά τους
και ωραίοι είμαστε φίλοι.
                             Τι είναι 
                       ΝΕΡΑΝΤΖΙ