Θέμα: Αέρας (ιδιότητες του αέρα)
Νηπ/γείο: 2/θ Νηπ. Καλλιθέας
Διαθεματικό πρόγραμμα
Διάρκεια: 1 εβδομάδα
Μετά την επιστροφή στο σχολείο από το τριήμερο της αποκριάς και με αφορμή την Καθαρή Δευτέρα ασχοληθήκαμε με τον αέρα.
Αρχικά συζητήσαμε για το πως περάσαμε τις μέρες αυτές. Τα παιδιά οδήγησαν τη συζήτηση στο πέταγμα του χαρταετού.
Ενότητα: μελέτη περιβάλλοντος
Μέσα από ερωτήσεις τα παιδιά εξέφρασαν απόψεις, χρησιμοποίησαν προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες και έτσι η νηπιαγωγός συγκέντρωσε αρκετά στοιχεία για το ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ σχετικά με τον αέρα. (προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες)
Οι αρχικές γνώσεις των παιδιών ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές. π.χ. Τα παιδιά νόμιζαν ότι ο αέρας βγαίνει από τα σύννεφα και υπάρχει μόνο έξω!!! Οι ερωτήσεις και οι καταστάσεις προβληματισμού οδήγησαν τα παιδιά σε συμπεράσματα διαφορετικά, πολλές φορές, από τις αρχικές τους γνώσεις και κυρίως υποθέσεις!!
Οι ερωτήσεις και οι προβληματισμοί είχαν σαν στόχο τις ιδιότητες του αέρα. Κάποιες από αυτές τις γνώριζαν τα παιδιά εμπειρικά, κάποιες δεν μπορούσαν να τις φανταστούν (π.χ. Ότι ο αέρας έχει βάρος, και ότι υπάρχει παντού: μέσα και έξω από το σχολείο) και στις οποίες οδηγηθήκαμε με αντίστοιχα πειράματα.
Ο αέρας λοιπόν έχει: βάρος, δύναμη, κίνηση, πιάνει χώρο (ή φυλακίζεται όπως είπαν τα νήπια!!!), υπάρχει παντού(μέσα και έξω), τον αισθανόμαστε, είναι αόρατος.
Ενότητα: μελέτη περιβάλλοντος:
Μιλήσαμε και γνωρίσαμε για την αιολική ενέργεια :τις μορφές, τη σημασία της σήμερα και τη χρήση της από την αρχαιότητα έως σήμερα: καράβια- ιστιοπλοΐα, ανεμόμυλοι, αλεξίπτωτα, αερόστατα.
Τα παιδιά προβληματίστηκαν για το που μπορούμε να βρούμε πληροφορίες και να δούμε εικόνες σχετικά με την αιολική ενέργεια. Πολύ γρήγορα προτείναμε να μπούμε στο goog (google) και να ψάξουμε εκεί!!!
ενότητα: Δημιουργία έκφραση
Δημιουργήσαμε ζωγραφιές με την τεχνική του φυσήματος με καλαμάκι.
Ενότητα: Δημιουργία έκφραση
κατασκευάσαμε ανεμόμυλους
Ενότητα: Μαθηματικά
Στα παιδιά δώσαμε να ζωγραφίσουν ένα σχήμα (τετράγωνο), με το οποίο θα φτιάχναμε τους ανεμόμυλους. Μετρήσαμε τις πλευρές και τις γωνίες. Κάποια παιδιά γνώριζαν το σχήμα, κάποια άλλα δεν ήξεραν την ονομασία του. Βρήκαμε στο χώρο αντικείμενα με το ίδιο σχήμα, συζητήσαμε για τις διαφορές του με το τρίγωνο που ήδη είχαμε μάθει αλλά και με τα άλλα σχήματα που μάθαμε και τα οποία υπήρχαν σε πίνακα αναφοράς στην τάξη μας.
Ενότητα:Γλώσσα 1(Ανάγνωση: στο χώρο του Νηπιαγωγείου θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να έρχονται αβίαστα σε επαφή με διαφορετικές εκδοχές του γραπτού λόγου (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, επιγραφές κτλ.) και να τους δίνονται ευκαιρίες ώστε: να αναγνωρίζουν τις βασικές εκδοχές του γραπτού λόγου με βάση τα εξωτερικά – τυπογραφικά χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο, να συνειδητοποιούν ότι οι διαφορετικές αυτές εκδοχές μεταφέρουν μηνύματα με διαφορετικό τρόπο και χρησιμοποιούνται για διάφορους λόγους.
2(Γραφή και γραπτή έκφραση: στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να δίνει στα παιδιά ευκαιρίες να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που συνδέονται με το γιατί και το πώς γράφουμε, να αρχίσουν δηλαδή να συνειδητοποιούν την κοινωνική διάσταση του γραπτού λόγου ώστε: να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας, ανάπτυξης ιδεών, μεταφοράς πληροφοριών και ως πηγής ευχαρίστησης και απόλαυσης.
Τα παιδιά ρωτήθηκαν από πού μπορούμε να μάθουμε τον καιρό. Οι απαντήσεις που έδωσαν ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες: από τη δασκάλα, από την τηλεόραση, από τον υ/η, από εφημερίδες. Στη γωνιά της βιβλιοθήκης ψάξαμε σε περιοδικά και εφημερίδες να βρούμε ένα έντυπο δελτίο καιρού. Τα παιδιά με τη βοήθεια των εικόνων κατάλαβαν και βρήκαν το σημείο που έλεγε την πρόγνωση του καιρού. Το διαβάσαμε στην τάξη και έπειτα συζητήσαμε και για τις λεξιλόγιο του καιρού. (βορειοδυτικός άνεμος, μποφόρ, ασθενής κλπ).
Ενότητα : Γλώσσα Προφορική Επικοινωνία (ομιλία και ακρόαση).
Τα παιδιά με βάση την παρακάτω δραστηριότητα πήραν το λόγο για να περιγράψουν μια ανάλογη εμπειρία στο σπίτι τους ( βλέπουμε με το μπαμπά ή τη μαμά δελτίο καιρού) και διηγήθηκαν τις εμπειρίες τους.
Ακούσαμε ένα δελτίο καιρού από το internet http://www.youtube.com/watch?v=ORIKtQlibDI.
Τα παιδιά γνωρίζουν ότι στο διαδίκτυο μπορούμε να βρούμε αρκετές πληροφορίες για ένα θέμα που μας ενδιαφέρει. Στην τάξη μας αρκετές φορές προβληματιστήκαμε για κάτι που δεν ξέραμε από πού θα το μάθουμε και πλέον τα παιδιά είναι εξοικειωμένα στην ιδέα ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη goog (google) για να μάθουμε κάτι.
Νηπ/γείο: 2/θ Νηπ. Καλλιθέας
Διαθεματικό πρόγραμμα
Διάρκεια: 1 εβδομάδα
Μετά την επιστροφή στο σχολείο από το τριήμερο της αποκριάς και με αφορμή την Καθαρή Δευτέρα ασχοληθήκαμε με τον αέρα.
Αρχικά συζητήσαμε για το πως περάσαμε τις μέρες αυτές. Τα παιδιά οδήγησαν τη συζήτηση στο πέταγμα του χαρταετού.
Ενότητα: μελέτη περιβάλλοντος
Μέσα από ερωτήσεις τα παιδιά εξέφρασαν απόψεις, χρησιμοποίησαν προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες και έτσι η νηπιαγωγός συγκέντρωσε αρκετά στοιχεία για το ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ σχετικά με τον αέρα. (προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες)
Οι αρχικές γνώσεις των παιδιών ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές. π.χ. Τα παιδιά νόμιζαν ότι ο αέρας βγαίνει από τα σύννεφα και υπάρχει μόνο έξω!!! Οι ερωτήσεις και οι καταστάσεις προβληματισμού οδήγησαν τα παιδιά σε συμπεράσματα διαφορετικά, πολλές φορές, από τις αρχικές τους γνώσεις και κυρίως υποθέσεις!!
Οι ερωτήσεις και οι προβληματισμοί είχαν σαν στόχο τις ιδιότητες του αέρα. Κάποιες από αυτές τις γνώριζαν τα παιδιά εμπειρικά, κάποιες δεν μπορούσαν να τις φανταστούν (π.χ. Ότι ο αέρας έχει βάρος, και ότι υπάρχει παντού: μέσα και έξω από το σχολείο) και στις οποίες οδηγηθήκαμε με αντίστοιχα πειράματα.
Ο αέρας λοιπόν έχει: βάρος, δύναμη, κίνηση, πιάνει χώρο (ή φυλακίζεται όπως είπαν τα νήπια!!!), υπάρχει παντού(μέσα και έξω), τον αισθανόμαστε, είναι αόρατος.
Ενότητα: μελέτη περιβάλλοντος:
Μιλήσαμε και γνωρίσαμε για την αιολική ενέργεια :τις μορφές, τη σημασία της σήμερα και τη χρήση της από την αρχαιότητα έως σήμερα: καράβια- ιστιοπλοΐα, ανεμόμυλοι, αλεξίπτωτα, αερόστατα.
Τα παιδιά προβληματίστηκαν για το που μπορούμε να βρούμε πληροφορίες και να δούμε εικόνες σχετικά με την αιολική ενέργεια. Πολύ γρήγορα προτείναμε να μπούμε στο goog (google) και να ψάξουμε εκεί!!!
ενότητα: Δημιουργία έκφραση
Δημιουργήσαμε ζωγραφιές με την τεχνική του φυσήματος με καλαμάκι.
Ενότητα: Δημιουργία έκφραση
κατασκευάσαμε ανεμόμυλους
Ενότητα: Μαθηματικά
Στα παιδιά δώσαμε να ζωγραφίσουν ένα σχήμα (τετράγωνο), με το οποίο θα φτιάχναμε τους ανεμόμυλους. Μετρήσαμε τις πλευρές και τις γωνίες. Κάποια παιδιά γνώριζαν το σχήμα, κάποια άλλα δεν ήξεραν την ονομασία του. Βρήκαμε στο χώρο αντικείμενα με το ίδιο σχήμα, συζητήσαμε για τις διαφορές του με το τρίγωνο που ήδη είχαμε μάθει αλλά και με τα άλλα σχήματα που μάθαμε και τα οποία υπήρχαν σε πίνακα αναφοράς στην τάξη μας.
Ενότητα:Γλώσσα 1(Ανάγνωση: στο χώρο του Νηπιαγωγείου θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να έρχονται αβίαστα σε επαφή με διαφορετικές εκδοχές του γραπτού λόγου (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, επιγραφές κτλ.) και να τους δίνονται ευκαιρίες ώστε: να αναγνωρίζουν τις βασικές εκδοχές του γραπτού λόγου με βάση τα εξωτερικά – τυπογραφικά χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο, να συνειδητοποιούν ότι οι διαφορετικές αυτές εκδοχές μεταφέρουν μηνύματα με διαφορετικό τρόπο και χρησιμοποιούνται για διάφορους λόγους.
2(Γραφή και γραπτή έκφραση: στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να δίνει στα παιδιά ευκαιρίες να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που συνδέονται με το γιατί και το πώς γράφουμε, να αρχίσουν δηλαδή να συνειδητοποιούν την κοινωνική διάσταση του γραπτού λόγου ώστε: να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας, ανάπτυξης ιδεών, μεταφοράς πληροφοριών και ως πηγής ευχαρίστησης και απόλαυσης.
Τα παιδιά ρωτήθηκαν από πού μπορούμε να μάθουμε τον καιρό. Οι απαντήσεις που έδωσαν ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες: από τη δασκάλα, από την τηλεόραση, από τον υ/η, από εφημερίδες. Στη γωνιά της βιβλιοθήκης ψάξαμε σε περιοδικά και εφημερίδες να βρούμε ένα έντυπο δελτίο καιρού. Τα παιδιά με τη βοήθεια των εικόνων κατάλαβαν και βρήκαν το σημείο που έλεγε την πρόγνωση του καιρού. Το διαβάσαμε στην τάξη και έπειτα συζητήσαμε και για τις λεξιλόγιο του καιρού. (βορειοδυτικός άνεμος, μποφόρ, ασθενής κλπ).
Ενότητα : Γλώσσα Προφορική Επικοινωνία (ομιλία και ακρόαση).
Τα παιδιά με βάση την παρακάτω δραστηριότητα πήραν το λόγο για να περιγράψουν μια ανάλογη εμπειρία στο σπίτι τους ( βλέπουμε με το μπαμπά ή τη μαμά δελτίο καιρού) και διηγήθηκαν τις εμπειρίες τους.
Ακούσαμε ένα δελτίο καιρού από το internet http://www.youtube.com/watch?v=ORIKtQlibDI.
Τα παιδιά γνωρίζουν ότι στο διαδίκτυο μπορούμε να βρούμε αρκετές πληροφορίες για ένα θέμα που μας ενδιαφέρει. Στην τάξη μας αρκετές φορές προβληματιστήκαμε για κάτι που δεν ξέραμε από πού θα το μάθουμε και πλέον τα παιδιά είναι εξοικειωμένα στην ιδέα ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη goog (google) για να μάθουμε κάτι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου