Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΣΗΜΑΙΑΚΙΑ ΜΕ ΣΤΕΝΣΙΛ



Για φέτος επιλέξαμε τα σημαιάκια μας να τα φτιάξουμε με διαφορετική τεχνική. χρησιμοποιώντας στένσιλ, τα οποία φτιάξαμε εμείς.
Αρχικά πλαστικοποιήσαμε τα σημαιάκια μας. Στη συνέχεια με ένα κοπίδι αφαιρέσαμε τις άσπρες λωρίδες της ελληνικής σημαίας για να δημιουργήσουμε το στένσιλ.
Τα σημαιάκια αυτά είναι από αυτά που χρησιμοποιούμε για να στολίσουμε την τάξη μας και τα οποία πολλές φορές αφού χαλάνε τα πετάμε. 
Εμείς κρατήσαμε μερικά και τα πλαστικοποιήσαμε.



Πάνω σε ένα μπλε κάνσον χαρτόνι Α4 κολλήσαμε από δυο στένσιλ με χαρτοταινία.






Φτιάξαμε το περίγραμμα, 
 


και ξεκινήσαμε να βάφουμε με άσπρη τέμπερα ή άσπρο λαδοπαστέλ, τις άσπρες γραμμές της ελληνικής σημαίας.







Αφαιρέσαμε το στενσιλ και κόψαμε τη σημαία.

Αφήσαμε μεγάλο περιθώριο στο κοντάρι για να διπλωθεί και να γίνει πιο σταθερό.
                                            









ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ & ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ


















Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ: Η ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ- ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

 

Την εβδομάδα που μας πέρασε ασχοληθήκαμε με την τέχνη και συγκεκριμένα την τέχνη της ζωγραφικής. Πιο συγκεκριμένα συζητήσαμε για τον άνθρωπο ζωγράφο:
  • ποιος μπορεί να είναι
  • τι ζωγραφίζει
  • πως ζωγραφίζει
  • γιατί μπορεί να ζωγραφίζει
Ένα πρωί αφήσαμε ένα κουτί στην γωνιά συζήτησης, το οποίο περιελάμβανε υλικό (πίνακες ζωγραφικής). Τα παιδιά πολύ εύκολα εντόπισαν το υλικό, το άνοιξαν το κουτί και άρχισαν να βλέπουν τους πίνακες ρωτώντας τι είναι όλα αυτά. Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων το κουτί υπήρξε το κέντρο προσοχής των παιδιών. 
Την ώρα της συζήτησης εξηγήσαμε στα παιδιά τι είναι όλα αυτά τα ζωγραφισμένα χαρτιά και αρχίσαμε να βλέπουμε τους πίνακες ζωγραφικής από το κουτί " Τα πρώτα βήματα στην τέχνη" της Αντωνίας Παυλοπούλου- Κασιωτάκη, εκδ. Μένανδρος
  • τι βλέπουμε στον  καθένα;
  •  γιατί έχει και κάποιες λέξεις;
  • τι λένε αυτές οι λέξεις;
  • όλοι οι ζωγράφοι ζωγραφίζουν τα ίδια πράγματα;
  • πως ζωγραφίζει ένας ζωγράφος; Βλέπει κάπου αυτό που ζωγραφίζει ή όχι.
Καταλήξαμε λοιπόν σε συμπεράσματα:
  • Οι ζωγράφοι δεν ζωγραφίζουν τα ίδια πράγματα.
  • Οι ζωγράφοι ζωγραφίζουν ανθρώπους, πράγματα, ζώα, σχήματα, τοπία.
  • Οι ζωγράφοι ζωγραφίζουν κάτι που βλέπουν εκείνη την ώρα ή κάτι που έχουν στο μυαλό τους.
  • Κάθε ζωγράφος υπογράφει τον πίνακά του με το όνομά του.
  • Κάθε ζωγράφος ονομάζει το έργο του.
Κάπως έτσι έφθασε η ώρα να δημιουργήσουμε την γωνιά της τέχνης ή του καλλιτέχνη (όπως είπαν τα παιδιά) ή του ζωγραφικού ή της ζωγραφικής.
Εξηγώντας ένα- ένα το κάθε μας βήμα στα παιδιά τοποθετήσαμε ένα καβαλέτο, τέμπερες στα κουτάκια μαζί με τα πινέλα, χαρτιά Α3 στο μπροστά τραπέζι, και μια ποδιά για να μην λερώνουμε τα ρούχα μας. Επιπλέον στο τραπέζι μας τοποθετήσαμε και το κουτί με τους πίνακες ζωγραφικής, στο οποίο μπορούν τα παιδιά να κάθονται και να τους βλέπουν συζητώντας για αυτούς. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι μπορούν να χρησιμοποιούν στο καβαλέτο και άλλα είδη ζωγραφικής, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, μιας και ο ζωγράφος ζωγραφίζει με διάφορα είδη.

Ετοιμαστήκαμε να γίνουμε και εμείς ζωγράφοι δημιουργώντας τους δικούς μας πίνακες τους οποίους θα εκθέσουμε σε λίγες μέρες στην τάξη μας.

 Οι καλλιτέχνες υπογράφουν



Και η καλλιτεχνική δημιουργία αρχίζει!!!
Κάποια παιδιά ζωγραφίζουν κάτι που βλέπουν (άνθρωπο, άλλο πίνακα)

Ο Κωστής ζωγραφίζει εμένα



Η Μαίρη διαλέγει να αναπαράγει έναν πίνακα και ψάχνει για τον πίνακα με το γκρι και μπλε πουλί που είχε δει την προηγούμενη μέρα
 

Τον τοποθετήσαμε μπροστά της και ξεκίνησε το έργο της!!!



Η Ζωή ζωγραφίζει κάτι που δεν βλέπει εκείνη την ώρα, μια φίλη της.



Ο Ορέστης διάλεξε έναν πίνακα που είχε δει την προηγούμενη μέρα και του άρεσε



Η Δάφνη ζωγραφίζει κάτι που δεν βλέπει, κάτι που σκέφτηκε



Ο Αναστάσης διαλέγει ένα πίνακα και τον αναπαράγει


Ο Θοδωρής ζωγραφίζει κάτι που δεν βλέπει, κάτι που σκέφτηκε


Το κάθε παιδί έδωσε έναν τίτλο στο έργο του










Περιμένουμε και τα έργα των άλλων παιδιών για να ανοίξουμε την έκθεσή μας!!!


ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ " Η ΠΑΛΕΤΑ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ "


Σε μια από τις συζητήσεις μας για τα χρώματα οδηγηθήκαμε σε συμπεράσματα όσον αφορά το σε ποια επαγγέλματα  χρησιμοποιούν οι άνθρωποι τα χρώματα. Ένα από αυτά ήταν και του ζωγράφου ή ζωγραφικού (όπως είπαν τα παιδιά) ή του καλλιτέχνη. 
Έχοντας μια αληθινή παλέτα στην τάξη εξηγήσαμε και δείξαμε στα παιδιά τον τρόπο με τον οποία χρησιμοποιεί ένας ζωγράφος την παλέτα, πως την κρατάει, με ποια δάχτυλα, πως αναμιγνύει τα χρώματα χωρίς αυτά να κυλάνε.
Φτιάξαμε και εμείς τις δικές μας παλέτες ζωγραφικής από χαρτόνι. Την ιδέα πήραμε από την συνάδελφο Βούρδα Κατερίνα η οποία υπηρετεί στο Νηπιαγωγείο Αφύτου Χαλκιδικής.
Δώσαμε στα παιδιά να κόψουν ένα πατρόν παλέτας το οποίο είχαμε σχεδιάσει σε λευκό κάνσον χαρτόνι.

 



Τα παιδιά δημιούργησαν περιμετρικά της παλέτας πολύχρωμες στάμπες με πινέλα και τέμπερες.


 



Στο τέλος κολλήσαμε στην κάθε παλέτα και από ένα μικρό πινελάκι.