Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΌΤΑΝ... ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΜΑΙ ΟΤΑΝ...

 

Τα συναισθήματα κατέχουν περίοπτη θέση στο νηπιαγωγείο ιδιαίτερα στις πρώτες μέρες που τα παιδιά αρχίζουν να συνυπάρχουν σε έναν οργανωμένο σχολικό χώρο, που αρχίζουν να μαθαίνουν να συνεργάζονται, να κοινωνικοποιούνται και να αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να συναισθανθούν τον φίλο ή τη φίλη τους σε αυτόν το χώρο.
Νιώθω, νιώθεις, νιώθει: χαρά που παίζω, στεναχώρια που με χτύπησε ο φίλος μου, φόβο που η μαμά μου με άφησε, θυμό που η φίλη μου με πήρε την κούκλα που εγώ έπαιζα.....
Το κυριότερο και μάλλον το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να βάλουμε το παιδί στη θέση του άλλου παιδιού προκειμένου να καταλάβει ότι με την πράξη του (ηθελημένη ή όχι) ο φίλος ή η φίλη του ένιωσε: χαρά, λύπη, θυμό κ. ο. κ. 
Το παιχνίδι είναι ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τους στόχους μας. Τις προτάσεις παιχνιδιών μπορείτε να τις δείτε εδώ.
Πέρα όμως από το παιχνίδι πολύ σημαντικό είναι να καταγράψουμε τις απόψεις των παιδιών και πιο συγκεκριμένα να τα αφήσουμε να εκφραστούν για το πότε νιώθουν συγκεκριμένα συναισθήματα. Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργούν και αναπτύσσουν τον προφορικό τους λόγο, μαθαίνουν να ακούν και να σέβονται τους συνομιλητές τους και να περιμένουν τη σειρά τους, αρχίζουν να κατανοούν τη σύνδεση προφορικού- γραπτού λόγου (ότι αυτό που λέμε μπορούμε και να το γράψουμε), αλλά και την κοινωνική διάσταση του γραπτού λόγου (ο γραπτός λόγος μεταφέρει μηνύματα).

Χωρίσαμε λοιπόν στη μέση ένα μεγάλο χαρτόνι κάνσον. ¨Ενα παιδί αναγνώρισε από τις κάρτες την χαρούμενη φατσούλα και την ζωγράφισε.



Ένα άλλο παιδί αναγνώρισε από τις κάρτες την στεναχωρημένη φατσούλα και την ζωγράφισε.



Καταγράψαμε όλα τα συναισθήματα των παιδιών για το πότε νιώθουν χαρά και πότε νιώθουν στεναχώρια.

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ

Ακόμη μια φθινοπωρινή κατασκευή, η οποία χαροποίησε τους μαθητές μας πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας.


Δώσαμε στα παιδιά κομμάτια πλαστελίνης. Πρώτα τα έπλασαν σε μπαλίτσα και έπειτα δημιούργησαν το σώμα ενός σκαντζόχοιρου. 

 

Για τα αγκάθια του χρησιμοποιήσαμε σπόρια μαύρα από ηλιόσπορο.

 


 


Βάλαμε και ματάκια και έτοιμα τα σκαντζοχοιράκια μας!!!



Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: ΤΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ

 Να τη και η πρώτη μας κατασκευούλα!!!!

 

Δώσαμε στα παιδιά κομμάτια πλαστελίνης σε διαφορετικά χρώματα. Έπλασαν την πλαστελίνη πρώτα σε μια μπάλα και έπειτα σαν ένα σκουληκάκι, έτσι ώστε να φτιάξουν το σώμα του σαλιγκαριού. Με μικρότερα κομμάτια πλαστελίνης πρόσθεσαν μάτια και μύτη.





Και από πάνω τοποθετήσαμε ένα καβούκι από σαλιγκάρι αληθινό.

  

 Κολλήσαμε τα σαλιγκάρια μας πάνω σε αληθινά φύλλα κληματαριάς που βρήκαμε έξω από την τάξη μας.

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ


 ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ


Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε, και μαζί με αυτήν ξεκίνησαν και οι εργασίες στο νηπιαγωγείο μας. Το να μαζευτούμε στα τραπεζάκια εργασίας μας φαίνεται πολύ απλό και εύκολο. Ωστόσο όμως, για παιδιά που πρώτη φορά φοιτούν σε νηπιαγωγείο αλλά και για τα παιδιά που δεν έχουν συμμετάσχει σε τμήμα παιδικού σταθμού, ας μην ξεχνάμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να έχει κάποια δυσκολία, μιας και αποτελεί την πρώτη τους προσπάθεια συμμετοχής σε ένα οργανωμένο σχολικό περιβάλλον.

Δώσαμε στα παιδιά ένα φύλλο χαρτί Α4 με τίτλο:  ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ.


Το κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του, όπως μπορούσε, προσθέτοντας όποιες και όσες λεπτομέρειες ήθελε.

Η παρούσα εργασία είναι ιδιαίτερα σημαντική μιας και μπορούμε σε ένα επόμενο εξελικτικό στάδιο να δούμε την πορεία του παιδιού στην ιχνογράφηση. Έτσι μπορεί για παράδειγμα ένα παιδί, σε αυτή τη φάση, να ζωγραφίζει τον εαυτό του με πολύ λίγα χαρακτηριστικά (ίσως και ελάχιστα) π.χ. μόνο κεφάλι και μάτια ή κεφάλι, μάτια, στόμα, χέρια και πόδια. Σε μια μεταγενέστερη φάση ωστόσο θα το δούμε να ζωγραφίζει περισσότερες λεπτομέρειες και η ιχνογράφηση του να εμπλουτίζεται. π.χ. θα προσθέσει δάχτυλα στα χέρια, αυτιά και φρύδια στο πρόσωπο, ίσως και κάποια κοσμήματα π.χ. σκουλαρίκια, ρούχα στο σώμα και πολλές άλλες λεπτομέρειες με τις οποίες φαίνεται η εξέλιξή του.