Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΟΣΜΟΣ!!!


ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΟΣΜΟΣ
Να ‘ταν ο κόσμος μας περβόλι κι εμείς αδελφωμένοι όλοι,
σαν τα λουλούδια πλάι-πλάι, ο ένας τον άλλο να αγαπάει.
Να μην υπάρχει περηφάνια, τι μενεξέδες, τι γεράνια,
συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι, περικοκλάδες και τριφύλλι.(2)
Να ‘ρθει μια αυγή να μας φωτίσει, δίχως πολέμους, δίχως μίση,
να ‘ρθει μια μέρα να χαράξει κι όλο τον κόσμο ν’ αλλάξει.
 
Να μην υπάρχει περηφάνια, τι μενεξέδες, τι γεράνια,
συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι, περικοκλάδες και τριφύλλι.(2)


Έφθασε και η ώρα της σποράς!!! Τί άλλο;;; Λουλούδια!!! Για να ομορφύνουμε τους κήπους μας!!!
Συγκεντρωθήκαμε όλα τα νήπια του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Φώκαιας στην αυλή για να σπείρουμε τα λουλουδάκια μας. Κατιφέδες, Μαργαρίτες και Πανσέδες. 
 
 
Χρειαστήκαμε:
  • σπόρους
  • χώμα
  • νερό
  • φελιζόλ

Γεμίσαμε με χώμα το φελιζόλ

 



Ρίξαμε από πάνω τα σποράκια

 Και πατήσαμε το χώμα

 Ποτίσαμε

 

Και με πολλή αγάπη και ανυπομονησία θα περιμένουμε να φυτρώσουν τα λουλούδια μας
 
 

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΡΟΖΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΛΙΑΝΑΣ": ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΣΕ 3D ΜΟΡΦΗ

Στις 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού βιβλίου, ημέρα γέννησης του Δανού παραμυθά Χαν Κρίστιαν Άντερσεν...
Έτσι και εμείς αποφασίσαμε, για ακόμη μια φορά να γίνουμε για λίγο συγγραφείς, γράφοντας μια ιστορία!!! Και ποιος ξέρει, ίσως σε κάποια χρόνια από τώρα μπορεί κάποιος από εμάς να γίνει αληθινός συγγραφέας παιδικού βιβλίου...

Η πορεία της συγγραφής του βιβλίου μας ακολούθησε την εξής διαδρομή:

1) Δώσαμε στα παιδιά χαρτιά Α4 να ζωγραφίσουν ότι εκείνα θέλουν.
2) Συγκεντρώσαμε τις ζωγραφιές μας στην παρεούλα και αφού συζητήσαμε για το τι πρόκειτε να φτιάξουμε, αρχίσαμε να συνθέτουμε την ιστορία, χρησιμοποιώντας τις ζωγραφιές και δίνοντας ερμηνείες για την κάθε μια τις ενώσαμε σε μια μικρή ιστορία.
3) Εικονογραφήσαμε την ιστορία.
4) Δώσαμε τίτλο.

 

 
 

 

 
 

Διαβάστε το παραμύθι μας σε 3D μορφή!!! Επιλέξτε fullscreen πάνω δεξιά. Κάντε κλικ πάνω από κάθε εικόνα, στο θαυμαστικό (!) για να διαβάσετε το παραμύθι. Αλλάξτε σελίδα από το βελάκι κάτω δεξιά.






Ξεφυλλίστε το παραμύθι μας και εδώ!!!

Τρίτη, 20 Μαρτίου 2012

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ "Η ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ"

Ο Άγγελος ζωγράφισε τους τρεις Τούρκους, Ο 1ος λέει στην Παναγιώτα "ώρα καλή",  ο 2ος λέει "καλημέρα" και ο 3ος βγάζει την μαχαίρα


Η ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

Η Παναγιώτα κίνησε, η Παναγιώτα μαρί
στα σουϊκά της να πάει, Παναγιώτα η καημένη.
Στο δρόμο να που πήγαινε, Παναγιώτα μαρί,
τρεις Τούρκους διασταυρώνει και οι τρεις αρβανιτάδες.

Ο ένας της λέει «ώρα καλή» Παναγιώτα μαρί,
ο άλλος «καλημέρα», τρίτος βγάζει τη μαχαίρα.
Δώσ’ μας φιλί, δώσ’ μας τσιμπί, Παναγιώτα μαρί.
για δώσ’ μας μαύρα μάτια, μη σε κάνουμε κομμάτια.

Μήτε φιλί, μήτε τσιμπί, Παναγιώτα μαρί,
μα ούτε μαύρα μάτια, και ας με κάνετε κομμάτια.
Κάλλιο να ιδώ το αίμα μου, αρβανίτη σκυλί,
τη γης να κοκκινίσει, πάρα Τούρκο να φιλήσει.

*σουϊκά: σόϊ - συγγενείς
*τσιμπί: τσίμπημα- άγγιγμα

Ακούσαμε και εξηγήσαμε το τραγούδι, σε σημεία που ήταν δύσκολα για τα παιδιά.  Αναφερθήκαμε στην έννοια της ελευθερίας και της τουρκοκρατίας, αλλά και στην ιστορία του ίδιου του τραγουδιού, όπου η ηρωίδα του, η Παναγιώτα, δηλώνει ότι προτιμάει να πεθάνει, παρά να την "ακουμπήσει και φιλήσει" ο Τούρκος.
Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν μια εικόνα από το τραγούδι που τους άρεσε.

Ο Γιώργος ζωγράφισε τη σκέψη της Παναγιώτας "τη γης να κοκκινίσει παρά Τούρκο να φιλήσει"

Ο Δημήτρης ζωγράφισε την Παναγιώτα σκοτωμένη από τον Τούρκο με τη μαχαίρα

Η Βάλια ζωγράφισε την Παναγιώτα χτυπημένη από τον Τούρκο με αίματα

Η Μορφούλα ζωγράφισε τους τρεις Τούρκους και την Παναγιώτα. Ο τρίτος κρατάει τη μαχαίρα και η Παναγιώτα σκέφτεται καλύτερα να πεθάνει παρά να τον φιλήσει, γιαυτό και το σώμα της είναι κόκκινο

Η Δέσποινα ζωγράφισε τον Τούρκο με το μαχαίρι και την Παναγιώτα

Ο Κωνσταντίνος ζωγράφισε τον Τούρκο που καλημερίζει την Παναγιώτα

Η Αμαλία ζωγράφισε τον Τούρκο που σηκώνει τη μαχαίρα στην Παναγιώτα


Η Παναγιώτα με λίγα αίματα από την Αλίσια


ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ: ΤΣΟΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ


Η κατασκευή του σώματος είναι από γκοφρέ χαρτί, διπλωμένο σαν σε χαρτοπετσέτα στα δύο. Χρησιμοποιήθηκε επίσης κάνσον για το πρόσωπο, ενώ σε ορισμένα σημεία βάψαμε με μαρκαδόρο. Τα ρούχα είναι από γκοφρέ χαρτί και βελουτέ.




ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ:ΚΡΙΝΟΣ

 

Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ. Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού. Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης.
Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά το γεγονός του Ευαγγελισμού έλαβε χώρα στη Ναζαρέτ, η οποία αποτελεί την πατρίδα των γονέων της Μαρίας (Μαριάμ) και της ίδιας της μητέρας του Ιησού και πιθανόν και του μνήστορος Ιωσήφ.
Τον έκτο μήνα από την σύλληψη του Προδρόμου, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, σταλμένος από τον θεό, συναντά την Μαρία στο μέρος όπου διέμενε και της απευθύνει τον χαιρετισμό: "Χαίρε, κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου". 
Στον χαιρετισμό αυτό, η Μαρία αντιδρά φυσιολογικά για ένα κορίτσι περίπου δεκατεσσάρων ετών, που θα είχε σχεδόν μηδενικές κοινωνικές συναναστροφές. Οι λέξεις του Γαβριήλ "κεχαριτωμένη", "ευλογημένη συ εν γυναιξίν" δεν από αυτές που συνήθιζε να ακούει ένα κορίτσι αντίστοιχης ηλικίας και κοινωνικής θέσης. Αρχίζει έτσι να διερωτάται "ποταπός είη ο ασπασμός ούτος", δηλ. ποιας προέλευσης (θείας ή μή) ήταν αυτός ο χαιρετισμός. Ο άγγελος, βλέποντας τον δισταγμό της, την καθησυχάζει με τη φράση "Μή φοβού". Αμέσως μετά της δηλώνει ότι βρήκε χάρη από το Θεό, πράγμα που δείχνει πως η Μαρία συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα σε εκείνα τα πρόσωπα που έγιναν αποδέκτες της εύνοιας του Θεού. Ακολούθως, ο Γαβριήλ φανερώνει το περιεχόμενο της ευαγγελίας του. Η Μαρία πρόκειται να φέρει στον κόσμο ένα γιο τον οποίο θα ονομάσει Ιησού και ο οποίος "έσται μέγας" και θα αναγνωριστεί από όλους ως "υιός υψίστου".
 Η σύνδεση του λευκού κρίνου με την Παναγία πιθανότατα να έγινε επειδή οι βοτανολόγοι τοποθετούν την καταγωγή του φυτού στην περιοχή της Παλαιστίνης. Στην Βόρεια Παλαιστίνη βρέθηκαν αποικίες του φυτού το οποίο είναι φανερό ότι ήταν άγριο και αυτοφυές γιατί βρέθηκε μακριά από κατοικημένες περιοχές κοντά σε βουνά και σε ποτάμια.
Πιθανολογείται ότι το φυτό μεταφέρθηκε στην Ευρώπη από Φοίνικες εμπόρους και κατάφερε να εγκλιματιστεί εύκολα στο νέο περιβάλλον.
Στην Ευρώπη οι πρώιμοι χριστιανοί αγιογράφοι και ζωγράφοι φιλοτέχνησαν εικόνες της Παναγίας με τον κρίνο.
Την γιορτή του Ευαγγελισμού οι προγενέστεροι ζωγράφοι αναπαρίσταναν τον αρχάγγελο Γαβριήλ να κρατάει είτε ένα σκήπτρο είτε ένα κλαδί ελιάς. Αργότερα η εκκλησία συνέστησε στους καλλιτέχνες να αναπαριστάνουν τον Γαβριήλ με ένα κλαδί κρίνου. Η εντολή αυτή  συμπεριέλαβε και την γλυπτική στην κατοπινή περίοδο της ιταλικής εκκλησιαστικής τέχνης. Συνήθως το κλαδί του κρίνου απαρτιζόταν από τρία άνθη που συμβόλιζαν το τριαδικό της χριστιανικής θρησκείας. Ο κρίνος ήταν το σύμβολο της αθωότητας, της αγνότητας και της παρθενίας, και συχνά όταν αναπαριστάνονταν επάνω σε βωμό δεν είχε στήμονες για να μην μολύνουν την παρθενική αγνότητα του άνθους.


πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%98%CE%B5%CE%BF%CF%84%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CF%85
http://www.valentine.gr/madonnalily_gr.php 


Δώσαμε στα παιδιά καρδιές να τις κόψουν

 
Ετοιμάσαμε από γκοφρέ (πράσινο και κίτρινο) τον μίσχο, τυλίγοντας το σε ένα ξυλάκι από σουβλάκι


 Τις καρδιές τις διπλώσαμε από την ανάποδη πλευρά, έτσι ώστε να σχηματιστεί ο κρίνος



Περάσαμε και το ξυλάκι και το κολλήσαμε





Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ: ΤΑ ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ


"Ήρθε- ήρθε η χελιδόνα
ήρθε κι άλλη μελιδόνα.
Κάθισε και λάλησε 
και γλυκά κελάηδησε.

Μάρτη- Μάρτη μου καλέ
και Φλεβάρη φοβερέ
και αν φλεβίσεις και αν τσικνίσεις
καλοκαίρι θα μυρίσεις
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις
πάλιν άνοιξη θ' ανθίσεις.
"

Δώσαμε στα παιδιά ένα σχέδιο φωλιάς να το κόψουν,
 το διπλώσαμε στη μέση
 
 κολλήσαμε την πρώτη στροφή επάνω στη φωλιά

           και λίγο χόρτο
 

Κόψαμε χελιδόνια και περάσαμε ξυλάκια από σουβλάκια

 

Περάσαμε το ξυλάκι μέσα στη φωλιά

 Με το συρραπτικό δημιουργήσαμε ένα μικρό κενό πάνω και κάτω για να μπορεί να ανεβοκατεβαίνει το χελιδόνι.


Ο Μάρτης είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης. Το μήνα αυτό τα παιδιά έφτιαχναν ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδόνας και το γύριζαν από σπίτι σε σπίτι σ' όλο το χωριό τραγουδώντας τραγούδια για τον ερχομό των χελιδονιών. Πρόκειται για τα λεγόμενα «χελιδονίσματα» τα ανοιξιάτικα κάλαντα. Οι νοικοκυρές έδιναν στα παιδιά λεφτά, λάδι, κρασί, αλεύρι, σιτάρι. Τα λεφτά καθώς και τα προϊόντα αυτά τα αφιέρωναν τα παιδιά στην εκκλησία. Είναι σημαντικό ότι το έθιμο αυτό επιβιώνει από τους αρχαίους Έλληνες και σε άλλα μέρη της πατρίδας μας όπως στη Μακεδονία, Θράκη, Δωδεκάνησα.