Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ Ο

ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ Ο

Ο μύθος της αναζήτησης και της ολοκλήρωσης…. Όλοι μας ψάχνουμε την ολοκλήρωση μέσα από την αγάπη. Το ταξίδι είναι συνάμα πραγματικό και μεταφορικό, το τέλος αναμενόμενο, αλλά με μια συγκινητική μεταφορική διάσταση. Την ολοκλήρωση και την αγάπη θα τα βρούμε πρώτα μέσα μας. 

 Και γι' αυτό χρειάζεται προσπάθεια σε όποιους κινδύνους και σε όσες δυσκολίες και αν συναντήσουμε. Γιατί όπως λέει και στο έργο, "Η χώρα χωρίς γάτες", ο Ευγένιος Τριβιζάς...Η αναζήτηση της ευτυχίας σε χώρες χωρίς γάτες κρύβει παγίδες φοβερές  και είναι γεμάτη φάκες.. Η αναζήτηση της ευτυχίας σε χώρες χωρίς γάτες και χωρίς φάκες, σε κάνει να βαριέσαι και να νοσταλγείς τα εμπόδια και τη δύσκολη ζωή, μιας ζωής που μπορεί να σε κουράζει  αλλά δεν είναι ανιαρή….







Η ιστορία μιλά για τη μοναξιά και την ανάγκη να ανήκεις. Την ανάγκη να βρεις αυτό που σε συμπληρώνει, ώστε να “κυλήσεις” στη ζωή μαζί του. Μιλά για την εναγώνια αναζήτηση αυτού του άλλου, που θα έρθει ως «από μηχανής θεός», να κλείσει το μέσα μας κενό, να δώσει νόημα στη ζωή μας. Αυτό το άλλο, που πιστεύουμε, ότι θα μας αναγνωρίσει και θα το αναγνωρίσουμε “μαγικά”.
Στη διάρκεια αυτής της αναζήτησης θα κάνουμε πολλά:  θα μασκαρευτούμε, θα τρομάξουμε, θα μπερδευτούμε, θα γελοιοποιηθούμε, θα ελπίσουμε… Και τελικά, κάποτε, θα βρούμε το ιδανικό μας άλλο, αυτό που μας χωρά και το χωράμε. Και ευτυχώς θα αρχίσουμε επιτέλους να «κυλάμε»…να ζούμε…Τι κρίμα μόνο, που κανείς δεν μας είπε και εμείς ποτέ δεν σκεφτήκαμε, ότι κυλώντας…αλλάζεις! Και έτσι αυτό που ξεκίνησε σαν απόλυτο ταίριασμα, στην πορεία αρχίζει να μας στενεύει και να το στενεύουμε…Και μετά τι….Μετά πάλι από την αρχή:  προσμονή και μοναξιά… Μέχρι τη στιγμή που θα εμφανιστεί κάτι, κάποιος, που τίποτα δεν ζητά και τίποτα δεν του λείπει, (ένα Μεγάλο, ολοστρόγγυλο, πλήρες Ο), για να μας κάνει την απλή ερώτηση:
"Γιατί δεν κυλάς μόνο σου;”
“Μόνο μου; ένα Κομμάτι-που-λείπει (τριγωνικής μορφής) δεν μπορεί να κυλήσει μόνο του”.
“Αλήθεια, προσπάθησες ποτέ;” ρώτησε το Μεγάλο Ο.
“Οι γωνίες μου είναι πολύ μυτερές” είπε το Κομμάτι-που-λείπει. “Δεν είμαι φτιαγμένο για να κυλάω μόνο μου!”
“Οι γωνίες και τα σχήματα αλλάζουν" είπε το Μεγάλο Ο...
“Αλλάζουν”;
Σιωπή…Περισυλλογή...Απόπειρα….Προσπάθεια….Κίνηση….Και επιτέλους αρχίζει το ταξίδι…η μεταμόρφωση…η ζωή…
“Το Κομμάτι που λείπει συναντά το Mεγάλο Ο”, μιλά απλά και αληθινά για αυτό που όλοι ξέρουμε, αλλά ελάχιστοι κατανοούμε και ακόμα ελαχιστότεροι κάνουμε πράξη στη ζωή μας: η ολοκλήρωση και ευτυχία μας, είναι πρωτίστως μια προσωπική υπόθεση. Κανείς δεν μπορεί να μας την επιβάλει ή ακόμα και να μας τη χαρίσει «έξωθεν». Και ίσως δεν γίνεται αλλιώς: για να συν-υπάρξουμε κάποτε με κάποιον ή κάτι, πρέπει πρώτα να υπάρξουμε σαν αυτοκαθοριζόμενες οντότητες. Η συν-ύπαρξη χρειάζεται δυο...όχι δυο μισά, αλλά δυο ολόκληρα. Δυο Μεγάλα ολοστρόγγυλα Ο, που τίποτα δεν χρειάζονται και τίποτα δεν τους λείπει...Δύο ολόκληρα που συμπορεύονται από καθαρή αγάπη. Όχι από ανάγκη ούτε από συμφέρον. Δυο ολόκληρα που τα ενώνει η επιλογή.  Όχι η ελπίδα, ούτε ο φόβος.... Αν έτσι αντικρίσουμε τη ζωή μας, ίσως πάψουμε να μεμψιμοιρούμε, να τα βάζουμε με τους άλλους, να είμαστε απαθής ή μοιρολάτρες. Αν δεν περιμένουμε την ευτυχία να μας χτυπήσει την πόρτα, αλλά τραβήξουμε εμείς κατά κει, αν μη τι άλλο, σίγουρα στο τέλος, όποιο κι αν είναι, θα έχουμε κάνει ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι!

πηγή: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=8243


Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Ο SUPER ΓΟΥΡΟΥΝΟΥΛΗΣ Ο ΠΕΤΟΥΛΗΣ

Το πρώτο μας ηλεκτρονικό παραμύθι είναι γεγονός!!! Το θέμα εμπνεύστηκαν και εικονογράφησαν τα ίδια τα παιδιά...



Κάνε κλικ πάνω στο βιβλίο για να το διαβάσεις

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

Ο ΑΛΕΞΗΣ Ο ΦΑΓΑΛΕΞΗΣ

Ο Αλέξης ο Φαγαλέξης είναι ένα αρκούδι λιχούδικο και τρώει μόνο λέξεις!!!


Ο Αλέξης ο Φαγαλέξης είναι ένας αρκούδος που γεμίσαμε την κοιλιά του με τα 24 κουτάκια των γραμμάτων της Αλφαβήτας. Στα κουτάκια "γεμίζουμε την κοιλιά του" και άρα "τον ταϊζουμε με λέξεις". Οι λέξεις τοποθετούνται στα κουτάκια με βάση το αρχικό τους γράμμα. 
Τα παιδιά μπορούν όταν απασχολούνται στη γωνιά της γραφής να γράφουν λέξεις που ξέρουν ή να αντιγράφουν λέξεις από περιοδικά, πίνακες αναφοράς, εφημερίδες και βιβλία της βιβλιοθήκης μας ή από οπουδήποτε αλλού υπάρχει έντυπος λόγος. Στη συνέχεια μπορούν να τις τοποθετούν στην κοιλιά του Φαγαλέξη και στο κουτί του αντίστοιχου γράμματος με βάση το αρχικό γράμμα της λέξης τους.

Για να κατανοήσουν τα παιδιά την όλη διαδικασία, ξεκινήσαμε με τα ονόματά τους. Δώσαμε στα παιδιά καρτέλες από κάνσον χαρτόνι για να γράψουν ή να αντιγράψουν τα ονόματά τους.

 

Μαζευτήκαμε στην παρεούλα μας, κρατώντας ο καθένας την καρτέλα με το όνομά του. Το παιδί κοιτούσε  το αρχικό του ονόματός του και βρίσκοντας το αντίστοιχο γράμμα στην κοιλιά, τάιζε τον αρκούδο.
 








 

 



Στο τέλος μετρήσαμε τις λέξεις που είχε το κάθε ένα κουτάκι- γράμμα. 

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΖΩΩΝ

 

Το θέμα των ζώων επιδέχεται πολλές ταξινομήσεις με ένα ή και δύο κριτήρια. Σε αυτή τη φάση ασχοληθήκαμε:
  • με το που ζουν τα ζώα, με την έννοια ζουν εννοείτε το περιβάλλον στο οποίο περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους.
  • με τον τρόπο τον οποίο κινούνται
  



ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

ΒΑΛΕ ΣΕ ΚΥΚΛΟ ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΞΗΡΑ

ΒΑΛΕ ΣΕ ΚΥΚΛΟ ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΚΟΛΥΜΠΟΥΝ


ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ: ΤΑ ΖΩ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΕ ΞΗΡΑ/ΑΕΡΑ/ΝΕΡΟ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ: ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΠΗΔΟΥΝ/ΠΕΡΠΑΤΟΥΝ/ΚΑΛΠΑΖΟΥΝ...κτλ


ΖΩΑ ΘΗΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΩΟΤΟΚΑ: ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ


Βρήκαμε παλιά βιβλία και μπλοκ ζωγραφικής  με ζώα και χωριστήκαμε σε ομάδες, την ομάδα των θηλαστικών και την ομάδα των ωοτόκων. Μοιράσαμε τα φύλλα στις ομάδες και τα παιδιά διάλεξαν και έκοψαν τα ζώα της ομάδας τους.


Ένα μεγάλο χαρτί μέτρου το χωρίσαμε στη μέση, και απ' τη μία πλευρά γράψαμε ΘΗΛΑΣΤΙΚΑ, ενώ από την άλλη ΩΟΤΟΚΑ.

 Συγκεντρώσαμε όλα τα ζώα στο χαρτί, και τα ταξινομήσαμε.