Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το καλοκαίρι έφτασε και εμείς ετοιμαζόμαστε για το κλείσιμο του σχολείου με την καλοκαιρινή μας γιορτή!!!
Φέτος σκεφτήκαμε να καλέσουμε τους γονείς μας στη γιορτή με μια διαφορετική πρόσκληση.
Αποφασίσαμε με μια ομάδα παιδιών να φτιάξουμε την πρόσκληση στον Υπολογιστή.
Με τα παιδιά που θέλησαν να εργαστούν γι’ αυτό το σκοπό συζητήσαμε αρχικά για την πρόσκληση. Τι είναι μια πρόσκληση, για ποιο σκοπό τη φτιάχνουμε, σε ποιους απευθύνετε, τι περιλαμβάνει (κείμενο- εικόνα).
Στη συνέχεια τα παιδιά κατέθεσαν προτάσεις για το κείμενο που θα είχε η πρόσκληση και στο τέλος τις ενώσαμε όλες μαζί.
«Γονείς ελάτε στο Νηπιαγωγείο Καλλιθέας να δείτε το θέατρο  ̋Καθαρή Παραλία̏   που θα κάνουν τα παιδιά σας, την Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010 και ώρα 9:30 στην αυλή του Δημ. Σχολείου».
Σειρά είχε τώρα να συζητήσουμε για την εικόνα που θα είχε η πρόσκληση μας. Τα παιδιά αποφάσισαν το θέμα να είναι καλοκαιρινό και η Νηπιαγωγός κατέγραφε σε ένα χαρτί τις ιδέες των παιδιών. Έτσι λοιπόν ο κάθε ένας αποφάσισε τι θα ζωγράφιζε στην πρόσκληση (ήλιος- θάλασσα- καράβι- ουρανός- πουλιά).

Έπειτα περάσαμε στον υπολογιστή. Χρησιμοποιήσαμε φορητό υπολογιστή για να μπορούν όλα τα παιδιά της ομάδας να έχουν οπτική πρόσβαση. Επιλέξαμε να δουλέψουμε στο λογισμικό Tux Paint, με το οποίο τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων.
  



Τα παιδιά ζωγράφισαν και η Νηπιαγωγός έγραψε το κείμενο που είχαν υπαγορεύσει προηγουμένως τα παιδιά.  










Στο τέλος εκτυπώσαμε την πρόσκληση και η χαρά μας ήταν ιδιαίτερα μεγάλη.
Ο υπολογιστής στην τάξη εκτός από αντικείμενο διασκέδασης, έκφρασης, δημιουργίας και επικοινωνίας λειτούργησε για άλλη μια φορά για εκπαιδευτικούς σκοπούς και βοήθησε στην επίτευξη στόχων του Αναλυτικού προγράμματος.
Η παραπάνω δραστηριότητα βοήθησε τα παιδιά να γνωρίσουν και άλλες δυνατότητες του ηλεκτρονικού υπολογιστή, τη χρησιμότητά του στην καθημερινή ζωή αλλά κυρίως την εφαρμογή του σε πράγματα που μπορεί να συναντούν καθημερινά και ενδεχομένως να μη  γνωρίζουν τον τρόπο παραγωγής τους (π.χ. προσκλητήρια).
Μέσα από τη δραστηριότητα καλλιεργήθηκε ο προφορικός λόγος,  τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διαφορετικές εκδοχές του γραπτού λόγου (πρόσκληση), κατανόησαν τη σχέση γραπτού- προφορικού λόγου, συνειδητοποίησαν την κοινωνική του διάσταση αλλά και τη σημασία του ως μέσου επικοινωνίας, ανάπτυξης ιδεών, μεταφοράς πληροφοριών και ως πηγή ευχαρίστησης και απόλαυσης.